HTML

Ford Transit Klub

Minden Ford Transit - ami nem Otosan. Blogunk ezúton tájékoztatja a Ford Transit hívőket, hogy a 2000. februárja után Törökországban gyártott és "Ford" emblémával szerelt un "Transit"-okat ügyes marketingfogásnak tekinti és ezeket a klónokat az igazi nevükön Otosan -nak szoktuk csak nevezni. Aki ilyet vásárol, vessen magára. Ettől függetlenül szivesen megosztjuk tapasztalatainkat a Ford Europe marketingjének áldozataival -mi többmillió Ft-ot fizettünk a leckékért. Vannak persze egységsugarú kisteherautófelhasználó ateisták, akik semmibennemhívők -jöhetnek bátran, mi nem rekesztünk ki senkit. Jóhetnek fikázni a Sprinter hívők, a Transporteresek -itt a kezünk, nem Wartburg féltengely! NINCS CENZÚRA NINCSEN SZŰRÉS!

Friss topikok

  • challenger 280: Üdvözlöm a Vasmotorosford. blog létrehozóit! Érdeklődöm , hogy működik e még a blog? Üdv Nagy... (2017.08.26. 15:07) A Vasmotoros
  • Bence Cseresnyés: Sziasztok! 90 körüli évjáratú Otosanom van(csőrös körlámpás).Lucas adagolóm volt, Boschra cserélte... (2016.06.22. 22:28) A Lucas EPIC szindróma
  • Ford Transit Klub: @Poool: ...sehol. Egy 9igazi tanult karosszériás is BESZÉLNI arról beszél, hogy elmúltak már azok ... (2013.03.16. 02:54) Igazi Transit-ot akarsz? -kezdő lépések
  • Ford Transit Klub: @Zebulon Dudora: Köszönöm a kommentet! Szívemhez nőtt ez a Zsófi, persze mondjuk éppen, ha kellene... (2012.01.21. 02:24) Zsófi , a Koczkalámpás

Archívum

A Lucas EPIC szindróma

2012.01.21. 02:43 Ford Transit Klub

Az 1991.09-hótól 2000-ig gyártott turbós Igazi Trasitok gyönge pontja a LUCAS adagoló.



Minden, ami LUCAS, gyönge pont a Transitban.



 

1.rész: a LUCAS Epic elektromos szabályozású adagoló


 A képen látható "nem bizalomgerjesztő képet mutató" LUCAS Epic szakszerű transzplantáció kereteiben most egy 86LE-s autóban dolgozik



A Delphi -LUCAS cég az EPIC adagolóinak szervízproblémával nem foglalkozik, a  feltáráshoz szükséges információkat titokként kezeli. Angolul tudó transit-os angol Transit fórumokon olvashat a kérdésről, napokat, egyre nagyobb kiakadások közepette lehet elpazarolni a kérdéskörben.


A Delphi cég bűnszövetkezet, ami fittyet hány a Zónijó fogyasztóvédelmi előírásaira és a közepes színvonalú termékének akkor is titokként kezeli adatait és szervízproblémáit, amikor már maga a termék lassan ki is kopik a piacról.

A szindróma tünetegyüttest jelent. Minthogy tünetEGYÜTTES jó alaposan el is lehet kalandozni a betegség valódi okaitól... A tünetek kialakulhatnak és jelentkezhetnek alapvetően és csupán amiatt, hogy a Lucas elektromos adagoló elektromos csatlakozója egyszerűen kilazul.  Rögzítése nem olyan biztonságos, mint egy BOSCH gyártmánynál. Gyakran elenőrizzük tehát az adagoló elektromos csatlakozását , káébelezését végigkövetve a kompjuterig.

 

Előfordulhat az is, hogy aztán végül tényleg beszarik a LUCAS adagoló. A használattól, sofőrtől, szervízeléstől és üzemanyagtól (szűrőcserétől) függően 500ezer-és 700ezer km között fog bekrepálni (hangutánzó szó, a krepálás szó hűen utánozza a hangokat, amiket a beszart LUCAS adagoló kelt..) Hasznát Transit 86Le-s vásárlásakor tehát nem árt búcsút venni az illúzióktól és kitudni, valójában mennyit futott az autónk.

 Az elektromos csatlakozási hibák , apróbb (rövidebb) zárlat-jelenségek végül (akár fals, ál, hamis)  hibakódokat írnak be a kompjuterbe és az autó szörnyű „hibákat” fog ezért produkálni,
a Ford szerviz szerelője flegma arccal fog a LUCAS adagoló egyáltalán nem csudálatos beszarásáról és 300ezer Ft-os költségekről beszélni, mert a török (Otosan) újTransitoknál már bőrálarcot cserzett a pofájára az, hogy 150-300ezer km-t futott autóknál 550ezer Ft-okra veszik le a parasztot a beszart nagynyomású szivattyúk és porlasztósor miatt… őkelme Ford"szerelőjének" (aki valójában kompjuter-hibakódleolvasó autószerelőpapíros kontár antidiagnoszta ) már 300ezer semmi kőccségbe szám… erre térek majd ki külön bejegyzésben...

EPIC FAIL!
 Ha "szabályosan" akarjuk javíttatni 86LE-es beszart LUCAS Epic  adagolójú autónkat, akkor vakon megveszünk egy "szabályos bontóban"  125-150ezer Ftért egy bontott adagolót, ami lehet, hogy rosszabb, mint a miénk.  Ezután beszereltetjük a Ford szervízben és megússzuk a dolgot 50-100 vagy 300ezer km-re... Az is lehet, hogy a továbbra is zárlatos kábel, a továbbra is gyakran lelalzuló elektromos csatlakozó maitta 20-100 km után újra füstölni kezd az autó, akadozva jár a motor stb... A hibakódok megiint ott lesznek a leolvasó monitorján és a papíron és a "Ford szerelő" megint disznó pofával, flegmán mondja nekünk: "Uram , ez egy lehasznált fostalyiga, mit vár..."

 

ez "fostalyiga"?

http://www.cars-directory.net/pics/ford/transit/1994/ford_transit_3490341_orig.jpg

1millió km-en a legalacsonyabb költséghányados mellett , hűen dolgozik úgy, hogy végig 150%-kal terhelték rakománytömegben... ... A magaidejében "modern, korszerű, gyorsabb" modellek már a tavalyi havat sem érték meg a roncstelepen, a pekingi olimpia csarnokaiban van a "vasuk" rég...

http://www.cars-directory.net/pics/ford/transit/1994/ford_transit_3490341_orig.jpg

 

A másik mezei megoldás az, hogy a makacs magyar paraszt, aki tudja, hogy az autója motorja nem kopott, ő meg van elégedve a 90-110 km/h-s utazósebesség mellett a 7-8,5-9 literes fogyasztással (ponyvásnál 3 tonnával  a 10-11 literrel) és neki tökre megfelel a 600ezerért vásárolt autó, nem fog 4 millióért olyat venni, ami belemegy ugyan a 140-be, de 60ezer a kisszervíze és legalább 10-14 litert zabál...

Szóval a mezei felhasználó vásárol egy 1992-94 között elterjedt BOSCH mechanikus adagolót, ami 4DA kódú 80 LE-es Transit motoron szolgált. Zalaegerszegen a Németh Kft (ez egy nagy bontó) helyszínen egy nap megoldja az átépítést, amiről tudok, kb 125-150 ezerért. A konkrét használatban annyi különbséget érez, hogy a   papíron 80LE-es autója ugyanolyan jól megy, sőt 90 fölött fickósabb, mint turbós korában.

Kérdés: Mi legyen a turbóval

Válasz: Semmi, maradhat! Ezek a vasmotoros Transitok legózhatóak még.

Nézzük csak! - volt egy bekrepált Delphi-Lucas adagolónk... lett egy olyan , amivel 80LE-s volt a motor+ a turbó= biztos megvan így is a 86 LE -mínusz elektronika.

Az elektronika főszerepe a mai autóépítésben az, hogy a terméket a "titokzatos meghibásodások" miatt hamarabb kivonja a piacról, irány a roncstelep és lehet venni mégtöbbelektronikával szerelt mégfosabb autó!

 

Az alábbi képen a 4DA-s 80LE-s motorhoz rendszeresített, de bármely 2.5D,  TD motorhoz legózható adagoló kínai vadiúj másolata látható, internetes vásárlással beszerezhető.

 

Aki a képet lementi, a fálynévben olvashatja az  adagoló BOSCH  számát. Ez az adagoló sofőrfelőlnézve bal oldala és a kép jobbszélén látható jókora dúsító- behúzó mágnesszelepről (fekete "cső nagykan rézcsavar"ral , csavarmenetes   + [táp]csatlakozással

 FIGYELEM! A 4DA kódos motoron van az adagoló alatt kb egy arasszal egy hőgomba, ami ezt a dúsítóbehúzó mágnest indítja. Nyilván HB-s (stb) más motorkódú motoron ezut a hőgombát nem leljük meg , sőt, az öntvényben a furata se nincsen meg. Ezesetben gondoskodnunk kell a kézikapcsolásról -én egyszerűen, ahogyan az más auóknál is megoldott, kézzel, bowdnnel húztam be, 5-10 mp-es  után kisimult a motor járása, lassan vissza lehetett engedni...

HA VALAKI RAGASZKODNA AZ Ő DRÁGA EPIC-jéhez: Nem riasztanék el egyből senkit a LUCAS-hoz való ragaszkodástól, de figyeljünk a javítás menetére:


1. 101%-ig győződjek meg arról, valóban rossz-e az adaglóm. Átviszgáltattam -e a kábeleket. (Ford szervízben hibakódtörlés próbautak.. jelentkezik-e a törölt hibakód?) Ne hagyjuk magunkat kidumálni: Bemegyünk a szervízbe és  kérünk egy adagoló hibakódleolvasást.

2. ha TÉNYLEG rossz az adagolóm, veszek egy jót VALAHOGY MEGGYŐZŐDÖM, jó-e az , amit veszek. Beviszgáltatom stb. Lutri innen persze.Vannak szakemberi a LUCAS adagolóknak. Van autószerelő mester, aki nem restell vállalás után elmenni Ford szervízbe hibakód-olvasásra. 75ezret  megér egy akár csak alkatrésznek is használható LUCAS Epic -ha megfelelő mester végzi a javítást, aki tapasztalt. Sajnálatosan alapos gyanúm, hogy NEM Ford szervízben és nem Ford szerelő fog ehhez érteni! A gyári szakszervízeink -és ezt márkafüggetlen merem kijelenteni- elsősorban a paraszt levételére rendezkednek be, úgy dobálóznak 100ezer Ft-os költségekkel az egyébként viszont a munkabérfizetésben faszari szervíztulajdonosok, mint ahogy a Ford Hungária szervízpanasz felvételi kislánya is rezzenéstelen hangon darálja le a betanult egyenszöveget az idegösszeomlás szélén őrjöngő török gagyiTrasit tulajdonosnak arról, hogy ternmészetes, de mennyire, ha beszart az autója 300ezer km-nél, holott a "régi elavult" igavonó igaziTransit-ja 600ezerig két kuplungcserével egyetemben semmi mást   csak  a szokáésos és elvárható szervízköltségeket produkálta. A csinos panaszfelevevő kislánynak 150ezer kim-nl kilyukadt 3 Ford dugattyú annyi, mintha fékbetétekről   vagy fékcsövekről panaszkodnék. A faszariFord szervíztulaj, aki félműszakra jelenti be az embereit és azt hiszi, hogy 90ezer nettórt kap autószerelőt, szinte kacagva beszél 300-550ezer Ft-os kiadásokról.

 

Visszatérve: Tehát ha megvan a jó LUCAS adagoló, azt  kizárólag Ford szervíz kompjuter segítségével élesíthetjük be. Ha nem jutunk zöldágra (márpedig nem) a Ford szervízben, akkor bízzuk igazi szerelőre az alkut. Gondosan őrizük meg a "rossz" vagy tényleg elromlott LUCAS adagolónk hibaüzeneteit. MAJDPEDIG a csere után töröljük a hibakódokat. Sok, egyébként kiválló szerelő restell kunyerálni Ford szervízben, nem törölteti a hibakódokat és a jó adagolót ahhoz a kompjuterhez csatlakoztatja, ami még a rossz adagoló hibakódjait tárolja.

 

Nem állítom héccencség-nek, amit írtam. Fohászkodom: bár ne lenne igaz. Tessék megcáfolni és könnyebb lesz a lelkemnek.


Nem tudjuk eldönteni szerelő barátaimmal sem, hogy össze kell-e tanítani a cserélt LUCAS adagolót az autó kompjuterével. Egyes, több sikers transzplantációt elvégzett szerelők azt állítják, elegendő kitöröltetni a Ford szervizkompjuterrel a hibakódokat. Nem szükséges az összetanítás. ( A Bosch-ban rutinos szerelők ragaszkodnak az összetanításhoz...) Rosszválasz, ha valaki azt állítja, hogy a Ford szervíz az Ford szervíz  és ha rájuk bízom, tudják. Nem tudják. A Ford Hungária a múlt század 90-es éveiben még törődött e vásárlói panaszokkal,  a szakszervízek kapzsi és  szélhámos tulajai azonban más politikára szoktatták át a FoH-t annyit csaltak  szavatossági és garanciaigényekkel, hogy ma már a jogos panasz sem érvényesíthető. Semmivel sem nagyobb esély  ha Ford szervízhez fordulok, egy nagytudású független öreg szaki, aki jó diagnoszta (és a felesége még engedi szerelni :)  ) többet ér. Bármely más márkánál is szopatják a kuncsaftot is, nemhogy az idegent, ilyenkor januárban nincs munka, teljes a pangás és az első beeső ügyfelet úgy lerabolják, mit  a rossz csárda  pincérei a még véletlen betévedőt...

 

Nem hiszem, hogy a Delphi vállalat közreműködése  nélkül igazán jó válaszokat lehetene találni.

Az utolsó igazi Transit több, mint tizenkét éve hagyta el az igazi Transit gyár (Genk, Belgium) kapuját. Egyre "érdektelenebb" ez a kérdés...

Viszont az igazi Transit jó gazdánál  1 millió km-t dolgozik, mire a motor nagyjavításra éretre kopik. 650-750ezernél szokás gyűrűzni, ami az olajcserék elhanyagolása miatt leragadt  lekokszolódott gyűrűk esetében (úgy kell kivésni a horonyból!!) akkor is indokolt, ha a  szakirodalom kontárságként állítja be. A szakirodalomat író okleveles mérnökúr ugyanis nem tudja, hogy becsűűlettes magyar 50ezer km-ként cserél olajat, de szűrőt akkor sem...  Egy nagyfelújítás az ország egyik legjobb műhelyében, pompás a honlapja is, a kecskeméti Nagy műhelyben kb 250-320ezer . Azaz a török [Otosan] gagyitransitoknál szokásos nagynyomásúszivattyú-porlasztóbeszarás költségének feléért. Vagyis a milliomos Transitom még eldolgozik 300-400ezer kmt. És még. és még.. és még taláni másik motort. a Körberohadás kikaszniztatható 70-90ezer Ft-os költséggel plusz a körbefestés, ami ha fehér és a festést Budapesten, nagykonkurrenciájú környezetben végzik, legyen még 30-40ezer. Lehet, hogy nem tépek vele autópályán 110-nél gyorsabban... De hogy biztosabban és kisebb költséggel még így is, az biztos. ÉS a magyar kisvállalkozói szegmensben, ki nem tudja ezt, milliókkal nem dobálózunk csak úgy és még a tízezres körben is megnézzük, mit hová...

Elismerem, hogy  nagyfelhasználói körben,  pl csomagszolgálatoknál, célszerű veddmeg/dobdel autókat venni, amik 3 év és 280ezer után iparihulladékká züllenek ... viszont addig 160-nal tépnek (és nem szám a 15 l/100km-es fogyasztás meg a 2500 Ft/l -es olaj 3000-km-kénti utántőtögetése a 60ezret futott motorba...) De ez a blog nem is ilyen támával foglalkozik, ez a csiocsipszterítő kisfiúk szakterülete, akik a főnök autóját nem sajnálva egymás bélyegszerű lenyomásán vetélkednek és fő témájuk a ki lő ki gyorsabban a lámpánál és satufékez bele a következő dugóba...
 

2 komment

Címkék: lucas turbós adagoló

A bejegyzés trackback címe:

https://vasmotorosford.blog.hu/api/trackback/id/tr1003603192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csoszdawe 2014.03.10. 18:30:53

Üdvözlöm! Látom mennyire profi leírások vannak itt, ezért gondoltam megpróbálok az én problémámra is kérni tanácsot/véleményt ha megengedi.

A helyzetem: 2000 es 2.5 TD Ford Transit utolsó darabok egyike. Nem ezt akartam venni, de sajnos ez sikerült...

Az autót azzal a problémával vittem el a szerelőhöz, hogy nincs benne erő, nem gyorsul csak nagyon lassan... és egyébként is nem nagy a végsebessége max kb 120, de 17 kmh val többet mutat az óra, ami azt jelenti, hogy kb 100 al tudott csak menni.

A szerelő azt mondta, hogy adagoló hiba. Szegedi jó ford alkatrészes boltban, ahol nagyon segítőkészek és rendesek, találtam is jónak mondott adagolót. Felrakta a szerelő az elektromos helyére bosch mehanikus adagolót. Sajnos csak egy árnyalattal lett jobb, de még mindig nincs benne erő. Ráadásul az adagolóban is van egy kis hiba, mert meleg motornál nem engedi vissza a fordulatot és a gázt, gáz adás után, ha elengedem a pedált, akkor is pörög tovább és csak terhelésre ugrik le az alapjárat...

A kérdésem az, hogy van e valami ötletük, hogy miért nincs benne erő? miért nem megy gyorsan? (erre mondtak, olyant, hogy más fajta difi lehet benne)

Annak tudatában, hogy 2 szer kb 25 liter vasutas üzemanyagot kaptam papámtól, amit traktorba szánt és nem volt teljesen megszűrve sem... (üzemanyag szűrő csere nem oldotta meg a problémát)

Nagyon szépen köszönöm figyelmüket.
Üdvözlettel,
Dávid

Bence Cseresnyés 2016.06.22. 22:28:35

Sziasztok! 90 körüli évjáratú Otosanom van(csőrös körlámpás).Lucas adagolóm volt, Boschra cseréltem, de sikerült 1 szart vennem.... Lényeg a lényeg h feltennék 1 Vw 1.9TD adagolót. Ha szentség törés, ha nem fel fogom rakni! :D Kiváncsiságból kérdezem, h a 2.5di motort milyen fordulatig lehet egészségesen használni? Régi tansitomra 1 nissan vanette 2.0D adagolót tettem 1986 csőrös 2.5di az nagyon vad lett tőle. Tehát a gyári adatok érdekelnek MAX.fordulat, Nyomaték, Teljesítmény és ezekhez tartozó fordulatszámok.
Köszönöm szépen!
süti beállítások módosítása