HTML

Ford Transit Klub

Minden Ford Transit - ami nem Otosan. Blogunk ezúton tájékoztatja a Ford Transit hívőket, hogy a 2000. februárja után Törökországban gyártott és "Ford" emblémával szerelt un "Transit"-okat ügyes marketingfogásnak tekinti és ezeket a klónokat az igazi nevükön Otosan -nak szoktuk csak nevezni. Aki ilyet vásárol, vessen magára. Ettől függetlenül szivesen megosztjuk tapasztalatainkat a Ford Europe marketingjének áldozataival -mi többmillió Ft-ot fizettünk a leckékért. Vannak persze egységsugarú kisteherautófelhasználó ateisták, akik semmibennemhívők -jöhetnek bátran, mi nem rekesztünk ki senkit. Jóhetnek fikázni a Sprinter hívők, a Transporteresek -itt a kezünk, nem Wartburg féltengely! NINCS CENZÚRA NINCSEN SZŰRÉS!

Friss topikok

  • challenger 280: Üdvözlöm a Vasmotorosford. blog létrehozóit! Érdeklődöm , hogy működik e még a blog? Üdv Nagy... (2017.08.26. 15:07) A Vasmotoros
  • Bence Cseresnyés: Sziasztok! 90 körüli évjáratú Otosanom van(csőrös körlámpás).Lucas adagolóm volt, Boschra cserélte... (2016.06.22. 22:28) A Lucas EPIC szindróma
  • Ford Transit Klub: @Poool: ...sehol. Egy 9igazi tanult karosszériás is BESZÉLNI arról beszél, hogy elmúltak már azok ... (2013.03.16. 02:54) Igazi Transit-ot akarsz? -kezdő lépések
  • Ford Transit Klub: @Zebulon Dudora: Köszönöm a kommentet! Szívemhez nőtt ez a Zsófi, persze mondjuk éppen, ha kellene... (2012.01.21. 02:24) Zsófi , a Koczkalámpás

Archívum

Stanadyne porlasztók

2012.01.24. 03:33 Ford Transit Klub

A vasmotorosokban [is] amerikai gyártmányú Stanadyne porlasztók dolgoznak. igen, persze, hogyne, van kínai is. Azt nem tuidom megmondani (mert annyira nem érdekel, hogy  utánaguglizzak) hogy kelet-kínai, közép - vagy nyugatkínai gyártmány, pedig nem mindegy. A Kínában gyártott Transit-olról is lesz majd szó, de azokban 2.8-as Isuzu motor dolgozik.

A Stanadyne porlasztók színjezés szerint alkalmazhatóak a vasmotorokban.

Először is néhány magyar népszokás.

Az egyik az, hogy egy-két pisilős (kopott, már rosszul záróü) porlasztót csereberél a magyar. Így gondoskodik arról, hogy ne legyen nyugalma a porlasztóktól. Nem egy transitos magyarnak egy egész szatyor porlasztója van és exhass csereberélgeti.

 

A Stanadyne nem szétszedhető íhy nem is cserélhető benne a porlasztócsúcs.

Az egész porlasztó viszont drága, felkerekítve mintegy 24000 Ft egy darab. De egynek az áráról ne is beszéljünk, mert ez is, hasonlóan a párban cserélhető lengéscsillapítókhoz, nem darabos téma. Ismétlem: kár, fölösleges és hosszútávon nem is spórolás egyenként csereberélni.

 

Ha valakit bővebben érdekel a téma, interneten szerintem ebben a témában az egyik legokosabb honlap egy érdi mesteré, a www.injector-hu -n érhetőek el tanításai.

 

Természetesen sokan rájöttek már arra, hogy nem héccencség a színjelzés. Nekem volt szerencsém olyan szívómotoros Igazi Transit-hoz, amiben "nagyfejű" TDi-be valóü porlasztók dógoztak... alig...alig.. terheléssel egyáltalán nem akart szegény menni, viszont nem is fogyasztott!

 

Stanadyne porlasztók- referencia számok
kereszt-táblázat

Típus
Ford O.E szám
Ford
Service No.
LE =PS
 
NAszívó
TCturbó
adagoló
számjel
Delphi
szám
színkód
(színpötty)
26632 PN1
894F-9E 527-ABB
1662965
70PS NA
BOSCH
 
HRD701
narancs
26962 PN1
894F-9E 527-ACA
1262966
70PS NA
LUCAS
 
HRD700
fehér
26962 PN1
894F-9E 527-ACA
1262966
80PS NA
BOSCH
 
HRD700
fehér
28682 PN2
924F-9K 527-CA
5029082
70PS NA
BOSCH
 
 
zöld
28935 PN2
924F-9E 527-AB
5029081
100PS TC
EPIC
30689
 
kék
29784 PN2
924F-9E 727-AA
5029083
85PS TC
EPIC
33407
 
pink
30675 PN2
924F-9E 527-AB
1011060
70PS NA
BOSCH
33405
HRD703
zöld
30678 PN2
924F-9E 527-BB
1011061
76PS NA
BOSCH
33406
HRD704
piros
30687 PN2
924F-9E 527-CB
1011062
85PS TC
EPIC
33407
 
PINK
30689 PN2
924F-9E 527-DB
1011063
100PS TC
EPIC
33408
 
kék
31062 PN2
934F-9E 527-AA
7229987
130PS
MARINE
33409
 
sárga
32142 PN2
974F-9E 527-CA
1051795
70PS NA
 
33704
 
zöld
32144 PN2
974F-9E 527-CA
1051796
76PS NA
 
33706
 
piros
32148 PN2
974F-9E 527-FA
1051797
100PS TC
 
33710
 
barna
33198 PN2
974F-9E 527-AC
 
85PS TCI
 
33708
 
narancs
33405 PN2
954F-9E 527-AC
1011080
70PS NA
BOSCH
 
 
zöld
33406 PN2
954F-9E 527-BC
1048432
76PS NA
BOSCH
 
 
piros
33407 PN2
954F-9E 527-CC
5780541
85PS TC
EPIC
 
HRD705
pink
33408 PN2
954F-9E 527-DC
6590594
100PS TC
EPIC
 
HRD706
kék
33409 PN2
954F-9E 527-AA
 
130PS
MARINE
 
 
sárga
33704 RSN
974F-9E 527-CB
1074417
70PS NA
BOSCH
 
HRD707
zöld
33706 RSN
974F-9E 527-DB
1074419
76PS NA
 
 
HRD708
piros
33708 PN2
974F-9E 527-AD
 
85PS TC
 
 
HRD709
Onarancs
33710 PN2
974F-9E 527-FB
 
100PS TC
EPIC
 
HRD710
barna
 

Szólj hozzá!

Címkék: stanadyne porlasztók

A Lucas EPIC szindróma

2012.01.21. 02:43 Ford Transit Klub

Az 1991.09-hótól 2000-ig gyártott turbós Igazi Trasitok gyönge pontja a LUCAS adagoló.



Minden, ami LUCAS, gyönge pont a Transitban.



 

1.rész: a LUCAS Epic elektromos szabályozású adagoló


 A képen látható "nem bizalomgerjesztő képet mutató" LUCAS Epic szakszerű transzplantáció kereteiben most egy 86LE-s autóban dolgozik



A Delphi -LUCAS cég az EPIC adagolóinak szervízproblémával nem foglalkozik, a  feltáráshoz szükséges információkat titokként kezeli. Angolul tudó transit-os angol Transit fórumokon olvashat a kérdésről, napokat, egyre nagyobb kiakadások közepette lehet elpazarolni a kérdéskörben.


A Delphi cég bűnszövetkezet, ami fittyet hány a Zónijó fogyasztóvédelmi előírásaira és a közepes színvonalú termékének akkor is titokként kezeli adatait és szervízproblémáit, amikor már maga a termék lassan ki is kopik a piacról.

A szindróma tünetegyüttest jelent. Minthogy tünetEGYÜTTES jó alaposan el is lehet kalandozni a betegség valódi okaitól... A tünetek kialakulhatnak és jelentkezhetnek alapvetően és csupán amiatt, hogy a Lucas elektromos adagoló elektromos csatlakozója egyszerűen kilazul.  Rögzítése nem olyan biztonságos, mint egy BOSCH gyártmánynál. Gyakran elenőrizzük tehát az adagoló elektromos csatlakozását , káébelezését végigkövetve a kompjuterig.

 

Előfordulhat az is, hogy aztán végül tényleg beszarik a LUCAS adagoló. A használattól, sofőrtől, szervízeléstől és üzemanyagtól (szűrőcserétől) függően 500ezer-és 700ezer km között fog bekrepálni (hangutánzó szó, a krepálás szó hűen utánozza a hangokat, amiket a beszart LUCAS adagoló kelt..) Hasznát Transit 86Le-s vásárlásakor tehát nem árt búcsút venni az illúzióktól és kitudni, valójában mennyit futott az autónk.

 Az elektromos csatlakozási hibák , apróbb (rövidebb) zárlat-jelenségek végül (akár fals, ál, hamis)  hibakódokat írnak be a kompjuterbe és az autó szörnyű „hibákat” fog ezért produkálni,
a Ford szerviz szerelője flegma arccal fog a LUCAS adagoló egyáltalán nem csudálatos beszarásáról és 300ezer Ft-os költségekről beszélni, mert a török (Otosan) újTransitoknál már bőrálarcot cserzett a pofájára az, hogy 150-300ezer km-t futott autóknál 550ezer Ft-okra veszik le a parasztot a beszart nagynyomású szivattyúk és porlasztósor miatt… őkelme Ford"szerelőjének" (aki valójában kompjuter-hibakódleolvasó autószerelőpapíros kontár antidiagnoszta ) már 300ezer semmi kőccségbe szám… erre térek majd ki külön bejegyzésben...

EPIC FAIL!
 Ha "szabályosan" akarjuk javíttatni 86LE-es beszart LUCAS Epic  adagolójú autónkat, akkor vakon megveszünk egy "szabályos bontóban"  125-150ezer Ftért egy bontott adagolót, ami lehet, hogy rosszabb, mint a miénk.  Ezután beszereltetjük a Ford szervízben és megússzuk a dolgot 50-100 vagy 300ezer km-re... Az is lehet, hogy a továbbra is zárlatos kábel, a továbbra is gyakran lelalzuló elektromos csatlakozó maitta 20-100 km után újra füstölni kezd az autó, akadozva jár a motor stb... A hibakódok megiint ott lesznek a leolvasó monitorján és a papíron és a "Ford szerelő" megint disznó pofával, flegmán mondja nekünk: "Uram , ez egy lehasznált fostalyiga, mit vár..."

 

ez "fostalyiga"?

http://www.cars-directory.net/pics/ford/transit/1994/ford_transit_3490341_orig.jpg

1millió km-en a legalacsonyabb költséghányados mellett , hűen dolgozik úgy, hogy végig 150%-kal terhelték rakománytömegben... ... A magaidejében "modern, korszerű, gyorsabb" modellek már a tavalyi havat sem érték meg a roncstelepen, a pekingi olimpia csarnokaiban van a "vasuk" rég...

http://www.cars-directory.net/pics/ford/transit/1994/ford_transit_3490341_orig.jpg

 

A másik mezei megoldás az, hogy a makacs magyar paraszt, aki tudja, hogy az autója motorja nem kopott, ő meg van elégedve a 90-110 km/h-s utazósebesség mellett a 7-8,5-9 literes fogyasztással (ponyvásnál 3 tonnával  a 10-11 literrel) és neki tökre megfelel a 600ezerért vásárolt autó, nem fog 4 millióért olyat venni, ami belemegy ugyan a 140-be, de 60ezer a kisszervíze és legalább 10-14 litert zabál...

Szóval a mezei felhasználó vásárol egy 1992-94 között elterjedt BOSCH mechanikus adagolót, ami 4DA kódú 80 LE-es Transit motoron szolgált. Zalaegerszegen a Németh Kft (ez egy nagy bontó) helyszínen egy nap megoldja az átépítést, amiről tudok, kb 125-150 ezerért. A konkrét használatban annyi különbséget érez, hogy a   papíron 80LE-es autója ugyanolyan jól megy, sőt 90 fölött fickósabb, mint turbós korában.

Kérdés: Mi legyen a turbóval

Válasz: Semmi, maradhat! Ezek a vasmotoros Transitok legózhatóak még.

Nézzük csak! - volt egy bekrepált Delphi-Lucas adagolónk... lett egy olyan , amivel 80LE-s volt a motor+ a turbó= biztos megvan így is a 86 LE -mínusz elektronika.

Az elektronika főszerepe a mai autóépítésben az, hogy a terméket a "titokzatos meghibásodások" miatt hamarabb kivonja a piacról, irány a roncstelep és lehet venni mégtöbbelektronikával szerelt mégfosabb autó!

 

Az alábbi képen a 4DA-s 80LE-s motorhoz rendszeresített, de bármely 2.5D,  TD motorhoz legózható adagoló kínai vadiúj másolata látható, internetes vásárlással beszerezhető.

 

Aki a képet lementi, a fálynévben olvashatja az  adagoló BOSCH  számát. Ez az adagoló sofőrfelőlnézve bal oldala és a kép jobbszélén látható jókora dúsító- behúzó mágnesszelepről (fekete "cső nagykan rézcsavar"ral , csavarmenetes   + [táp]csatlakozással

 FIGYELEM! A 4DA kódos motoron van az adagoló alatt kb egy arasszal egy hőgomba, ami ezt a dúsítóbehúzó mágnest indítja. Nyilván HB-s (stb) más motorkódú motoron ezut a hőgombát nem leljük meg , sőt, az öntvényben a furata se nincsen meg. Ezesetben gondoskodnunk kell a kézikapcsolásról -én egyszerűen, ahogyan az más auóknál is megoldott, kézzel, bowdnnel húztam be, 5-10 mp-es  után kisimult a motor járása, lassan vissza lehetett engedni...

HA VALAKI RAGASZKODNA AZ Ő DRÁGA EPIC-jéhez: Nem riasztanék el egyből senkit a LUCAS-hoz való ragaszkodástól, de figyeljünk a javítás menetére:


1. 101%-ig győződjek meg arról, valóban rossz-e az adaglóm. Átviszgáltattam -e a kábeleket. (Ford szervízben hibakódtörlés próbautak.. jelentkezik-e a törölt hibakód?) Ne hagyjuk magunkat kidumálni: Bemegyünk a szervízbe és  kérünk egy adagoló hibakódleolvasást.

2. ha TÉNYLEG rossz az adagolóm, veszek egy jót VALAHOGY MEGGYŐZŐDÖM, jó-e az , amit veszek. Beviszgáltatom stb. Lutri innen persze.Vannak szakemberi a LUCAS adagolóknak. Van autószerelő mester, aki nem restell vállalás után elmenni Ford szervízbe hibakód-olvasásra. 75ezret  megér egy akár csak alkatrésznek is használható LUCAS Epic -ha megfelelő mester végzi a javítást, aki tapasztalt. Sajnálatosan alapos gyanúm, hogy NEM Ford szervízben és nem Ford szerelő fog ehhez érteni! A gyári szakszervízeink -és ezt márkafüggetlen merem kijelenteni- elsősorban a paraszt levételére rendezkednek be, úgy dobálóznak 100ezer Ft-os költségekkel az egyébként viszont a munkabérfizetésben faszari szervíztulajdonosok, mint ahogy a Ford Hungária szervízpanasz felvételi kislánya is rezzenéstelen hangon darálja le a betanult egyenszöveget az idegösszeomlás szélén őrjöngő török gagyiTrasit tulajdonosnak arról, hogy ternmészetes, de mennyire, ha beszart az autója 300ezer km-nél, holott a "régi elavult" igavonó igaziTransit-ja 600ezerig két kuplungcserével egyetemben semmi mást   csak  a szokáésos és elvárható szervízköltségeket produkálta. A csinos panaszfelevevő kislánynak 150ezer kim-nl kilyukadt 3 Ford dugattyú annyi, mintha fékbetétekről   vagy fékcsövekről panaszkodnék. A faszariFord szervíztulaj, aki félműszakra jelenti be az embereit és azt hiszi, hogy 90ezer nettórt kap autószerelőt, szinte kacagva beszél 300-550ezer Ft-os kiadásokról.

 

Visszatérve: Tehát ha megvan a jó LUCAS adagoló, azt  kizárólag Ford szervíz kompjuter segítségével élesíthetjük be. Ha nem jutunk zöldágra (márpedig nem) a Ford szervízben, akkor bízzuk igazi szerelőre az alkut. Gondosan őrizük meg a "rossz" vagy tényleg elromlott LUCAS adagolónk hibaüzeneteit. MAJDPEDIG a csere után töröljük a hibakódokat. Sok, egyébként kiválló szerelő restell kunyerálni Ford szervízben, nem törölteti a hibakódokat és a jó adagolót ahhoz a kompjuterhez csatlakoztatja, ami még a rossz adagoló hibakódjait tárolja.

 

Nem állítom héccencség-nek, amit írtam. Fohászkodom: bár ne lenne igaz. Tessék megcáfolni és könnyebb lesz a lelkemnek.


Nem tudjuk eldönteni szerelő barátaimmal sem, hogy össze kell-e tanítani a cserélt LUCAS adagolót az autó kompjuterével. Egyes, több sikers transzplantációt elvégzett szerelők azt állítják, elegendő kitöröltetni a Ford szervizkompjuterrel a hibakódokat. Nem szükséges az összetanítás. ( A Bosch-ban rutinos szerelők ragaszkodnak az összetanításhoz...) Rosszválasz, ha valaki azt állítja, hogy a Ford szervíz az Ford szervíz  és ha rájuk bízom, tudják. Nem tudják. A Ford Hungária a múlt század 90-es éveiben még törődött e vásárlói panaszokkal,  a szakszervízek kapzsi és  szélhámos tulajai azonban más politikára szoktatták át a FoH-t annyit csaltak  szavatossági és garanciaigényekkel, hogy ma már a jogos panasz sem érvényesíthető. Semmivel sem nagyobb esély  ha Ford szervízhez fordulok, egy nagytudású független öreg szaki, aki jó diagnoszta (és a felesége még engedi szerelni :)  ) többet ér. Bármely más márkánál is szopatják a kuncsaftot is, nemhogy az idegent, ilyenkor januárban nincs munka, teljes a pangás és az első beeső ügyfelet úgy lerabolják, mit  a rossz csárda  pincérei a még véletlen betévedőt...

 

Nem hiszem, hogy a Delphi vállalat közreműködése  nélkül igazán jó válaszokat lehetene találni.

Az utolsó igazi Transit több, mint tizenkét éve hagyta el az igazi Transit gyár (Genk, Belgium) kapuját. Egyre "érdektelenebb" ez a kérdés...

Viszont az igazi Transit jó gazdánál  1 millió km-t dolgozik, mire a motor nagyjavításra éretre kopik. 650-750ezernél szokás gyűrűzni, ami az olajcserék elhanyagolása miatt leragadt  lekokszolódott gyűrűk esetében (úgy kell kivésni a horonyból!!) akkor is indokolt, ha a  szakirodalom kontárságként állítja be. A szakirodalomat író okleveles mérnökúr ugyanis nem tudja, hogy becsűűlettes magyar 50ezer km-ként cserél olajat, de szűrőt akkor sem...  Egy nagyfelújítás az ország egyik legjobb műhelyében, pompás a honlapja is, a kecskeméti Nagy műhelyben kb 250-320ezer . Azaz a török [Otosan] gagyitransitoknál szokásos nagynyomásúszivattyú-porlasztóbeszarás költségének feléért. Vagyis a milliomos Transitom még eldolgozik 300-400ezer kmt. És még. és még.. és még taláni másik motort. a Körberohadás kikaszniztatható 70-90ezer Ft-os költséggel plusz a körbefestés, ami ha fehér és a festést Budapesten, nagykonkurrenciájú környezetben végzik, legyen még 30-40ezer. Lehet, hogy nem tépek vele autópályán 110-nél gyorsabban... De hogy biztosabban és kisebb költséggel még így is, az biztos. ÉS a magyar kisvállalkozói szegmensben, ki nem tudja ezt, milliókkal nem dobálózunk csak úgy és még a tízezres körben is megnézzük, mit hová...

Elismerem, hogy  nagyfelhasználói körben,  pl csomagszolgálatoknál, célszerű veddmeg/dobdel autókat venni, amik 3 év és 280ezer után iparihulladékká züllenek ... viszont addig 160-nal tépnek (és nem szám a 15 l/100km-es fogyasztás meg a 2500 Ft/l -es olaj 3000-km-kénti utántőtögetése a 60ezret futott motorba...) De ez a blog nem is ilyen támával foglalkozik, ez a csiocsipszterítő kisfiúk szakterülete, akik a főnök autóját nem sajnálva egymás bélyegszerű lenyomásán vetélkednek és fő témájuk a ki lő ki gyorsabban a lámpánál és satufékez bele a következő dugóba...
 

2 komment

Címkék: lucas turbós adagoló

Igazi Transit-ot akarsz? -kezdő lépések

2012.01.19. 14:38 Ford Transit Klub

1. Használt Transitot lehetőleg télen vásárolunk, de legalábbis +10fok-Celisus alatt.

2. Megpróbáljuk megértetni az eladóval: HIDEG indítást kérünk. A hidegindítás nyáron az üzemmeleg leállítás után akár 12 óra várakozás után tekinthető igazinak, de télen is kell legalább 6 óra, ha az igazat akarjuk tudni.

 

megjegyzés: Nem kell megijedni: A Vasmotorosnál az indítás eredményessége nem sokat jósol a motor kopottságáról. Nyáron, 20-30 fok melegben a haldokló is pöcröff indul, míg télen, +10 fok alatt előfordulhat, hogy a legjobb állapotú motor se nagyon akarózik beindulni. Egyszerű oka a hervatag akksi lehet. Ezért is elsősorban a duplaakkumulátoros példányokat preferáljuk. Egy pár teszkóakkumulátor, 70-72 Ah-ás kb 30-35ezer Ft. Egy kevés indítóspré [-> "dezodorral indul"] nem bűn. 1 PÖFFENET! -nem kell leordéjjani az eladó fejét, ha egy pöffenet indítósprét nyom. Ezeknél a motoroknál semmit nem jelent. Vannak "ügyes emberek" akik megbarkácsolják a "kályhát" (láng-indító a légbeömlőben) de minek... hogy ne csak -10fok környékén működjön. (Sok autón egyáltalán nem működik, mert elfelejtik karbantartani és így nem jut a csőben gázolaj a gyújtóhoz...)

 

Megérkeztünk az eladóhoz. Ha járó motorú autóval fogad, akkor intünk neki egy szevaszt és már megyünk is tovább.

 

Megtekintjük a papírokat.

 

3. Hideg a motor. Húzzuk ki az olajpálcát és vizsgáljuk meg az olajat: ha túl sűrű, kátrányos az is baj. ha vízszürke híg, az is. Ha az eladó szerint nemrég, pl 10ezer km-en belül cserélte és szerinte a motor nem kopott, akkor az olaj kenete még barnás.

Következő lépés: Behajolunk és a LUCAS-generátorosnál baloldalt lent van egy gumicső, megfogjuk. Alásimítunk az alsó vastag hűtűvíz-gumicsőnek: ha olajos lesz a kezünk: engedi a vákumszivattyú szimmeringje az olajat: a ritka olajcserék miatt az olajban úszó szennyeződés V-alakot koptatott a szimmering ajakánál: nyomja ott a motorolajat. Következmény: olajban úszik a generátor és eleinte sokáig, csak gázadásra, majd már sehogyansem alszik el a töltésjelző. (erről majd külön is írok) Mert? -mert olajban úsznak a generátor szénkeféi!

Hátul álljunk a kipufogónál (miután elöl a szertartásokat végignéztük) és kérjük az indítást.

 

füstjelek: nehéz idulás jólforgató önindító mellett, háromszínű füst:: Százéve nem cseréltek üzemanyagszűrőt, lehet kopott a motor és a porlasztók is

turbós motor: kékes olajfüst: turbónál keni föl az olajat, lehet, a turbó nemsoká kifúj, lehet, hogy 50ezret futott gázolajtól már híg , halálosanfáradt "olaj" van benne.

Magánvélemény: Turbósat nem vásárolok. Vennékl tuirbósat egy magamfajta autóbuzitól, de a vasmotorosokra az ütés, vágás, nemkímélés a jellemző, a 30-50ezer km-kénti olajcserék teszkóolajjal, sőt: fáradtolajjal utántöltögetés is. Tehát én turbósat nem veszek. De akinek teszik, vegyen, erről volt szó a Lucas EPIC szindróma fejezetben. Már előre elárulom, mi a titka a Delphi Lucas EPPIC adagolójának: El kell hajítani a bahharahhahhába, abba! Teljesen felesleges kisérletezgetni, javítgatni nyomozni adatok után.. erről majd később...

 

Tehát hátul állunk a kipufogónál jár a motor.

70 (69) LE-es jó hangosan kopog: az a jó! Vannak ügyes szakik, akik úgy tudják összelőni az adagolót a motorral, hogy a kopottasabb motor is jó aksival könyedébben indul, ezeknek az autóknak mégkopogósabb a járása. másik jótanács: Ne pöntyögjünk a Transittal, csördítsünk csak oda neki! A pöntyögöseket próba közben arról is megismerjük, hogy a lehajtás zezsegő-nyöszörgő hagokat hallat, annyira kivan az alacsony fordulatszámon fölváltások miatt már.

A 76 lóerősöknek csöndesebb a járása.

 

Jár a motor, néhány kövérebb gáz és ha komolyabb füstöt nem látunk (nagygázra a fekete túltüöltés és korom"füst" nem nagy baj...)

 

SZÁRAZ MOTOR  -sok eladó bóüszkén mutatja: Nincsen olajfolyás, enyhén rozsdavörös porszürke a vasmotor. Ez a jele a ritka olajcseréknek. Az olajiszap eltömít mindent, amit rés.. berakja a szimmeringeket, a tömítéseknél a réseket.

 

Körüljárjuk az autót. A Vasmotorosok legendásan körbe tudnak rohadni. vannak laikus számára rémületesen körberohadt példányok, úgy néznek ki, mintha a "küszöböket" és a kerékjárati íveket patkányok rágták volna le. Namost egy Igazi Transit un "körbekasznizása" 100ezer Ft és ha kínai utángyártott javítóelemekből oldották meg, akkor 3 év múlva kezdi újra a körberohadást. Ez ellen egy ellenszer van, a Kátrány & Toll típusú fáradtolajos kezelés (erről is későbben) Mit nézzünk meg? - mivel még a személyszállító buszokat is be szokás fogni teherfuvarozásra, a teherautóknál meg nem rritka a 4 tonnás terhelés, a kátyus utakon ennyi se kell, hogy a váznyúlvány a hátsó rugóbak alatt (a hátsó tengely fölött, ennek ütközik a híd a gödörbe huppanáskor... ha a   gumihenger egyáltalán megvan még.. szóval itt általában egy kis rokkanást és repedést fogunk látni. A váz nagyon erős, itt dupla, kétszer 3-3 mm-es a lemez, de a műszaki vizsga előtt nem árt kihegesztetni, hogy a szemnek is megadjuk, ami jár a szemnek...

 

Futóművek megtekintése:

Transit pedig van :

keskenyfutóműves "nagy és kicsi".

 

szélesfutóműves (1991. újraindulás, azaz szeptember után gyártott példányok) ebből az ötcsavaros 14"-os a kiskerekes és a 15"-os 6 csavaros az erősített (a "nagy") futóműves. Ezutóbbi a drágább, a használtpiacon is többet ér, ez terhelhető teherautóban többel. Ez a kényelmesebb, de erre drágább az új gumi és valamivel többet is fogyaszt nagyfutóművel az  autó.

 

 "Nagyfutóműves " kistransit -ha gyári körüveges, biztos, hogy utólagos átalakítás. "Jobban néz ki" ugyebár nagykerékkel -és peresebb gumival, ez a gumi itt szemre kb 195/70/15"-ös. (A nagyfutóműves 15"-os hatlyukas ET70-es felnijére a 195/80X15" VIGYÁZZ EZ NEM TEHER-GUMI általában, hanem csak kevéssé terhelhető terepjellegű! , a 195/15C (ritka, nem kapni) vagy a 225/70x15C. A képen látható inkább személyautó jellegű, fölöslegesen, csak az esztétika miatt nagyfutóműves autón megjárja a 195/80X15-ös 92-es terhelésiszámű terepes gumi is.


Aki nem egységsugaró felhasználó, az nem esztétikáz sokat, nagyon is megfelel a 14"-es kerekekkel szerelt "kisfutómű" olcsóbb rá a gumi (csak összehasonlításért: A kedvencemet, a Kumho 857 LTR-t 14"-osban akár 15ezerért is megvásárolhatom, míg a 15"-os 225/70-es 23-25ezer Ft/db legalább. De akinek teherautója van és 4 tonnákkal akar tipikusan magyarmód sunnyogni, az eleve nagyfutóműveset keressen és kizárólag 225/70x15"-os gumikkal járjon! Akinek pedig 14"-os kisfutóműves van, az a túlterhelés esetire tekintettel vegyen 195/14 C-s gumit.

 

PRÓBAÚT: Jellegzetes transitos esetek: a lehajtás nyöszögését már említettem. A kuplung a Transiton kissé németesen (volkswagenesen) lent fog -de azért legyen játéka. A nyelestengely lehet hangos, de ha hátulról "régi Ikarus buszos" feelinget  keltő nagy búgást hallunk, az a differenciálmű. Erre a munkára palimadarakat szakszervízek akár 10-120ezer Ft-ra is levesznek. Komplet hidat betonon kitudja milyen állapotban bontós mutat 65-75ezerért. Elég csak a "differenciál magot" cserélni, gyerekjáték különben. Ha búg, azt kalkuláljuk bele az alkuba, a rizsákat ne felejtsük el a másik fülünkön kiengedni. Bár igaz az is, hogy becsűűűűletes magyarember 60-70ezret elmegy ilyen búgó bombázóval.

ÜZEMMELEGRE hajtsuk a motort. Tipikus transitos apróság. a hőfokmérő mutatója nem megy föl a NORMAL N-betújéig az ezzel kapcsolatos rizsát kieregélkjük a másik fülünkön, nem jó a termosztát. Nem zár rendesen, így a motor soha nem éri el az üzemi hőfoikot, télen gyönge a fűtés vagy nincsen is. A hűtő papírozásával szoktak védekezni, ami külön tudomány, mikor kell 4/5-öd papír, mikor 3/4papír s mikor lehet teljesen akár letakarni, Tapasztalatom alapján az 1999-es modell (1998. szeptember utáni gyártás) mutatója nem a NORMAL OésR betűi táján tanyáz, hanem az M betű táján -erről szivesen venném a hozzászólásokat, szerintem semmi baj, kicseréltem a termosztátot és ugyanannyit mutat, hőmérős ellenőrzéssel is kiderült, a hőmérséklet normális (kb 91 fok-Celsius az üzemihő)

KÉZIFÉKKEL ÓVATOSAN - az ellenörzésénél, gyakori az, hogy a bowden hátul belerozsdáll a hüvelybe.

Figyeljünk a kardán felöl érkező hangokra. A profi transitvásárló az eladóval vezettetvén az autót, a padlóra tapasztott füllel is hallgatózik, mint Csingacsguk.

 

Futóművek ellenőrzése: A keskenyfutóművesek merevelsőhidasok és laprugósok. A spirálrugósok föggetlen felfüggesztésűek, segédalvázasok. Bika erős a trapézbömbfej 8alsókitámasztó) csak úgy, hogy elkezdjük kézzel rángatni a kereket, semmire se megyünk, legföljebb a csapágy kottyát érezhetjük... apropó csapágykotty: ha az első csapágykupak forró, alig érinthető... és a próbaúton hallottuk is a búgást: akkor ez necces!-lehet hogy nagy a baj, de az is, hogy mégnagyobb! a rutinos Transitosoknál mindig van 24-es csőkulcs meg csőrös fogó a sasszeghez. A mégrutinosabb meg nem szőrözik a jó csapágy cseréjével és megfelelően állítja be, akkor eldógozik 100ezer km-t is kényelmesen...  Csingacsguk a gumikat vizsgálja meg: ha már nagyon lóg a trapézgömbfej, kiverték a kátyuk, akkor a gumi belülről szélezetten. erősen kopott... de ez lehet a rossz kerékösszetartás beállíítása miatt is! Részletkérdés -ha egyébként az autó jó. Az alkatrészek nem drágák, Gagyi trapézgömbfej már 4500/db, jó 6500/db kapható.

Apropó: A Fordnak pompás alkatrész webáruháza van, ez a www.cromax.hu -n érhető el. Csak jót tudok mondani.. ráadásul a honlap informatív is, egérráhúzással az alkatrészek nevére pl kis info-k jelennek meg. Ez nem reklám -a jót szivesen ajánlom s más autómárkát is használván érzem azt, milyen jó lenne, ha ahhoz is találnék megfelelő alkatrész-webáruházat.

2 komment

Címkék: transitvásárlás

Zsófi , a Koczkalámpás

2012.01.18. 04:12 Ford Transit Klub

Blogunk az index kaszáló mókusai által ügyesen legyalogolt blogter-pont-hu sodródó blogportálroncson kallódó eredeti első verzió remake-je & folytatása. Valaki ott akadt ránk és úgy volt vele, húzóörvényünkben (hehehe...) markecolja ezt a jó kis videót. Hát tessék.

 

Namost Zsófi... (A lyukacsos felnije az 1994.09-től a nyári leállás után gyártott utolsó sorozatról való...) a fényszórója belsőfele trapezoid jellegű, ettől "kocka"... nem mi neveztük el így, nyugalom! De ha az ember pl vasazóktól szeretne megmenteni donornak egy 70ezer km-t futott benzines osztrák tűzoltóautót, nem árt, ha ért a vasazók nyelvén: ők így nevezik. A másik beceneve a keskenyfutóműves - látni is, hogy Zsófi a hátsókerekeit jelentősen beljebb viseli a kerékjáratban... elől merev öntöttvashidas és laprugós, ha még eredeti...A kockalámpának van egy bájos tulajdonsága, mint a régi igazimerciknél is, cserélhető a lámpaüvegje. Persze mi csereberéljük az újabb lámpákét is ( Kátrány és Toll szekció!) :D

 

Ezzel hirdetik Zsófit, jó duma :)

Eladó egy 9 személyes Ford Transit 2.5D. Aki megveszi, kap egy olyan kisbuszt, amire már nem lehet sokat költeni, mert az előző gazdi megtette. : ) Minden cserélve lett rajta, a kasznit viszont lakatolni kellene körbe. A motor '94-es, padlógázon közepesen füstöl, 1-2 porlasztócsere megoldja a problémát, amúgy hidegben is indul, kipufogórendszere ép. Fogyasztása 8, 5-9, 5 l. Olajat minimálisan eszi. Fék rendben, futómű rendben, gumik 70%-osak(nyári), váltó 5 sebességes. Mekkmester dölux kivitel: beltéri dupla neon világítás, vezetőülés derékalja pumpálható elektromosan(! ), mp3 lejátszó 3utas hangfalrendszerrel, tolatóradar, két sor dönthető peugeot ülés, tetőcsomagtartó, vonóhorog, bekapcsolva hagyott fényszóró hangjelzés, riasztó, oldalsó sötétített tolóablak, körfüggöny, a bioklíma szerepét pedig egy klasszikus műszerfali forgóventillátor tölti be. : ) Műszaki most járt le. Kis ráfordítással elmegy még 300ezret. Nagy ráfordítás esetén önként átadom a 'leglúzerebb autóvásárló' díjamat. : )

1-2 porlasztót nem cserélünk! Vagy mindet vagy semmit.

Ráadásul ezekben a koraiakban előfordulhat még cserélhető csúcsos BOSCH porlasztó, aminek csúcsai :4500 Ft darabja... Az amerikai rendszerű Stanadyne porlasztók viszont húzósak, a 4 db cseréje 100ezer Ft...

Lesz majd egy külön bejegyzés alapvető jótanácsokkal azoknak, akik Transit-ot vásárolnának.

2 komment

Címkék: zsófi

Lehet Más A Kisteherautó !

2012.01.18. 03:56 Ford Transit Klub

Kisteherautóban mi, elfogultak, de nem kevés tapasztalat, vér, verejték és könnyek hullatása után
összesen
három
azaz
3
márkát ismerünk el.



Mercedes    (fronthajtású)  100-as , hátsókerekes 200-as és  300-as  sorozat és a korai Sprinterek a gyöngébb nem szuperdízel motorokkal   

Ford Transit Vasmotoros vérvonal: "Kockalámpás"

Zsófi - róla még lesz szó, tipikusan az az eset, amikor egységsugarú felhasználó nagyorcájú, ámde rémesen tudatlan un "szakemberek" áldozatává válik. A videót egyébként poennak szánták és tkp vicces is -kinek miért. Számunkra a balfaszság büszke megnyilvánulása a vicces, bár együttérzünk azzal, aki egy 200ezret érő autót 300ezerért vesz meg és 300ezret még ki is dob a "felújítására" az ablakon...

[azaz a fényszóró felsőrésze nem ívelt] 1986->1991.08-ig gyártott, un "keskenyfutóműves" (azaz főrészeiből még sok inkább az 1984-86-os átmeneti "búcsúzó Kutyaorrú" -éval kompatibilis) Egymillió kilométeres korában simán letagadhat  egy jó gazda 600000 km-t. Aki nyáron  vásárolja meg , tudja:  10 celsius fölött, a haldokló, 100km-re  egy liter olajat faló kopott motorral is megveszi, mert  mindhalálig "pöcröff" indul...

 

Korai Vasmotoros
                     

 

Ford    a kifutó Vasmotoros      2000-ig   

 

A képen látható autó több, mint egymillió km-t futott. Pedigréje az eredeti műanyagbúrás lámpa a magyar autófényezői szakkollégium dicsérete. a motorháztető fényezésénél a tipikusan mélymagyar szakember arra nem veszi a fáradságot, hogy kitakarja a fényszórót, úgy van vele, hogy majd frissiben nitróval letörli és tessék: bemattítja (apró repedésekkel) az egészet. Természetesen a sárvédőívek és más esztétikai cuccok már rodhathatatlan műgyantából vannak rajta (amatőr kisplasztika kateg.)      



 

Volkswagen T2 - T3- T4

LT 2000-ig

Meghagyjuk, hogy a Toyota nagyon jó, világautó, Afrikában összeszerelt példányai Egyiptomban iránytaxiként évtiezedeket is harcolnak a legmostohább viszonyok között, a magyar mentőszolgálatnál benzinesek küzdöttek 700ezer km-t s kerültek nepperek útján 200ezer k-re "visszacsévélten" és futottak gond nélkül még 300ezret. Milliomos benzines autói vannak a Toyotának. Jó a Mitsubishi, a Hyundai (ami Mitsu' koppincs) de ezek szervízigényes autók, az öreg példányok fenntartása költséges lehet, az elhanyagoltabbak eldobandóak inkább.  A  Mitsubishi 2,5 TD motor intercooler nélkül is  sokkal jobb, mint az Igazi Transit 2.5-ös   86 LE-s motorja a fos, semmirevaló LUCAS Epic "elektromos"  adagolókkal. DE. A Fordot öregkorában is talpraállítom, míg a Mitsu motorhoz szélesehazában nem találok szerelőt, aki a két vezérműszíját (a főszíjat és a kiegyensúlyozótengelyét) NORMÁLISAN kicserélje.  A Ford motor primitívebb... és  ezért összességében alkalmasabb.

 

A magyar iszonyok közepette azonban az ára/érték arányt, a szervízköltséget, az üzemeltetési költséget és egyéb praktikus dolgokat ios figyelembe véve a Toyota nem, köszönjük, ajánljuk másnak, aki szereti, nem rossz autó, de a Szent Háromság-ba nem tartozhat objetív okok miatt.

 

A Volkswagen családban a Transit versenytársa nem a Transporter. A Transporter kisebb és 1991. óta csak fronthajtású. Az LT-k jobbak, mint a Transit, de drágábbak is. Alkatrészt nem lehet leakasztani csak úgy LT-hez, bontott alkatrészt alig találni, használtautókínálatban gyér még szülőhazájában is csak hulladékokat kínálnak annyiért, amennyiért jó, használható Transitot kapni.

 

Itt jegyzem meg az egységsugarú felhasználók kedvéért. Néha a bontott alkatrész jobb, mimnt az új ésde utángyártott. Elsősorban bizonyos karosszéria elemek esetén inkább a jobb és bontott, mint a gagyi "új". Én, ha nem kel hjegeszteni, magam kókányolok, számomra nem probléma a furatigazítás.. A bontósok is tudják, hogy egy eredeti lámpa vagy ajtó többet ér, mint egy gagyi új utángyártott: ezért kérnek az ilyesmiért "újárat"

a Mercedes persze jó, kiváló, ám valamivel többet fogyaszt, mint a Transit és az alkatrészek hozzá drágábbak, körülményeseben beszerezhetőek. A Mercedes 207-307-es sorozathoz sokmindent nem kapni új-ban, használtban pedig képtelenség vagy csaak nagyon drágán és körülményesen jutunk hozzá, valamint a né,met piacot is kipucolták és Helmut Ali Mohamed Bogdanovich von Horvath  nagyon is jól tudja, hogy az ácsceruzát is lapjával fogván kell vésni az árakat...

 

Az új Törökországban szerelt Mercedes és LT / Krafter szériák ugyanabban a gyárban, kooperációban készülnek, csak a motor más ... a tré összeszerelési minőség változatlan és ugyanolyan pocsék, mint a csak török szerelésű 2000. utáni Transitoké.

 

A múlt század 90-es éveiben a Ford Europe még törődött a vevőivel... ma, amikor az új Transit vásárlók többszázezres javításokba "gyalogolnak" bele, a Ford Hungária le se fütyüli a panaszokat.


A mai Transitok sokkal gyorsabbak, romlékonyak, igen költséges a szervizelésük, hibáik házilag nem elháríthatóak, töméntelen sok a hibás és téves hibakód, a fals, egyszerű zárlatok súlyos hibakódokat írnak be a komjuterbe.. ezekről a panaszokról majd később.

Sár és pormentes utakon, nyugati minőségű gázolajjal problémamentesebbek az Otosan-ok is.


 

A Transitot 2000. után sikerült lezülleszteni a franko-latin autók veddmeg-dobdel színvonalára. Megvenni újonan, hajtani, aztán a húzós (és az előző generációkhoz képest igen korai) nagyjavítások előtt elpaszolni valami balféknek -ez a menő újabban, márkafügetlenül....


    
 Otosanok


Link forrás:
 
 
1024x768 pixel felbontás. A valódi méret megtekintéséhez kattints a képre!
 

 

Szólj hozzá!

Címkék: szentháromság

A Vasmotoros

2012.01.18. 03:38 Ford Transit Klub

A Ford Transit a világ legjobb kisteherautóinak egyik sorozata. Vannak jobbak, szebbek, gyorsabbak, magasabbak, vagányabbak. A Transit történetéről és nagy korszakairól majd később.

    A lényeg-a lényeg! -írj, kérdezz, kommentelj bátran. MODERÁCIÓ NINCS! -nagyon durva dolognak, nemideillőnek, trágárnak, rasszistának kell lennie annak a beszólásnak, amit mi kitörlünk. FIGYELMEZTETÉS -nem törünk efféléket, inkább csak benthagyjuk, hagy égesse magát vele a kommentelő.

Van a Ford-nak egy ócska szlogenje, az Érezd a különbséget. Nahát, mi ezt szeretnénk, hogy érezzed, mitől más az Igazi Transit.

Csőrös Benzines (platós, 1975körüli):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dízel Csőrös

Amit itt elöljáróban meg kell említenem : E blog alapítói elsősorban a Daliás Idők, az 1986-2000 közötti három jelentősebb sorozat autóit ismerik. Ezért a fiatalabb, a blogban csúfnevén Otosan-ként említett generációkról vagy a korábbiakról szivesen vesszük a kioktatást, tanítást. Szivesen is vennénk, ha valaki beszállna a 2000. utáni Transit-okkal kapcsolatban, mert a mi ismereteink egyoldalúak és erről a sorozatról meg a Ford Hungáriáról, a vezérképviseletről és a márkaszervizekről is csak rosszakat tudunk, jól jönne valaki, aki jót is tudna mondani. Eddig az a véleményünk alakult ki a Ford Hungária Trasit-politikájáról, hogy: Üsd vágd! -nem apád.. A márkaszervizekben pofátlanul szemberöhögik a 2000. után gyártott Otosanok-kal bepalizott ügyfeleket és úgy veszik le őket az 550ezer Ftos porlasztósor-nagynyomású üa.szivattyúcserés cuccra, mintha ez valamiféle természetesen bekövetkező (az 600-700ezernél, amennyi futásnál a Vasmotorosra adagolószabályozás/felújítás + porlasztósorcsere azaz kb  150ezert maxx kell költenem...) szervíz lenne..

 

Ez a csúcsmodell már nem is Transit, hanem Euroline fantáziátlan-néven forgalmazták. Mi azonban őt is Transitnak tekintjük. Forgó fotelülések, kihajtható asztal, plüss és minimum TD motor

 

3 komment

Címkék: bemutatkozás csőrös otosan igazitransit