Kisteherautóban mi, elfogultak, de nem kevés tapasztalat, vér, verejték és könnyek hullatása után
összesen
három
azaz
3
márkát ismerünk el.
Mercedes (fronthajtású) 100-as , hátsókerekes 200-as és 300-as sorozat és a korai Sprinterek a gyöngébb nem szuperdízel motorokkal
Ford Transit Vasmotoros vérvonal: "Kockalámpás"
Zsófi - róla még lesz szó, tipikusan az az eset, amikor egységsugarú felhasználó nagyorcájú, ámde rémesen tudatlan un "szakemberek" áldozatává válik. A videót egyébként poennak szánták és tkp vicces is -kinek miért. Számunkra a balfaszság büszke megnyilvánulása a vicces, bár együttérzünk azzal, aki egy 200ezret érő autót 300ezerért vesz meg és 300ezret még ki is dob a "felújítására" az ablakon...
[azaz a fényszóró felsőrésze nem ívelt] 1986->1991.08-ig gyártott, un "keskenyfutóműves" (azaz főrészeiből még sok inkább az 1984-86-os átmeneti "búcsúzó Kutyaorrú" -éval kompatibilis) Egymillió kilométeres korában simán letagadhat egy jó gazda 600000 km-t. Aki nyáron vásárolja meg , tudja: 10 celsius fölött, a haldokló, 100km-re egy liter olajat faló kopott motorral is megveszi, mert mindhalálig "pöcröff" indul...
Korai Vasmotoros
Ford a kifutó Vasmotoros 2000-ig
A képen látható autó több, mint egymillió km-t futott. Pedigréje az eredeti műanyagbúrás lámpa a magyar autófényezői szakkollégium dicsérete. a motorháztető fényezésénél a tipikusan mélymagyar szakember arra nem veszi a fáradságot, hogy kitakarja a fényszórót, úgy van vele, hogy majd frissiben nitróval letörli és tessék: bemattítja (apró repedésekkel) az egészet. Természetesen a sárvédőívek és más esztétikai cuccok már rodhathatatlan műgyantából vannak rajta (amatőr kisplasztika kateg.)
Volkswagen T2 - T3- T4
LT 2000-ig
Meghagyjuk, hogy a Toyota nagyon jó, világautó, Afrikában összeszerelt példányai Egyiptomban iránytaxiként évtiezedeket is harcolnak a legmostohább viszonyok között, a magyar mentőszolgálatnál benzinesek küzdöttek 700ezer km-t s kerültek nepperek útján 200ezer k-re "visszacsévélten" és futottak gond nélkül még 300ezret. Milliomos benzines autói vannak a Toyotának. Jó a Mitsubishi, a Hyundai (ami Mitsu' koppincs) de ezek szervízigényes autók, az öreg példányok fenntartása költséges lehet, az elhanyagoltabbak eldobandóak inkább. A Mitsubishi 2,5 TD motor intercooler nélkül is sokkal jobb, mint az Igazi Transit 2.5-ös 86 LE-s motorja a fos, semmirevaló LUCAS Epic "elektromos" adagolókkal. DE. A Fordot öregkorában is talpraállítom, míg a Mitsu motorhoz szélesehazában nem találok szerelőt, aki a két vezérműszíját (a főszíjat és a kiegyensúlyozótengelyét) NORMÁLISAN kicserélje. A Ford motor primitívebb... és ezért összességében alkalmasabb.
A magyar iszonyok közepette azonban az ára/érték arányt, a szervízköltséget, az üzemeltetési költséget és egyéb praktikus dolgokat ios figyelembe véve a Toyota nem, köszönjük, ajánljuk másnak, aki szereti, nem rossz autó, de a Szent Háromság-ba nem tartozhat objetív okok miatt.
A Volkswagen családban a Transit versenytársa nem a Transporter. A Transporter kisebb és 1991. óta csak fronthajtású. Az LT-k jobbak, mint a Transit, de drágábbak is. Alkatrészt nem lehet leakasztani csak úgy LT-hez, bontott alkatrészt alig találni, használtautókínálatban gyér még szülőhazájában is csak hulladékokat kínálnak annyiért, amennyiért jó, használható Transitot kapni.
Itt jegyzem meg az egységsugarú felhasználók kedvéért. Néha a bontott alkatrész jobb, mimnt az új ésde utángyártott. Elsősorban bizonyos karosszéria elemek esetén inkább a jobb és bontott, mint a gagyi "új". Én, ha nem kel hjegeszteni, magam kókányolok, számomra nem probléma a furatigazítás.. A bontósok is tudják, hogy egy eredeti lámpa vagy ajtó többet ér, mint egy gagyi új utángyártott: ezért kérnek az ilyesmiért "újárat"
a Mercedes persze jó, kiváló, ám valamivel többet fogyaszt, mint a Transit és az alkatrészek hozzá drágábbak, körülményeseben beszerezhetőek. A Mercedes 207-307-es sorozathoz sokmindent nem kapni új-ban, használtban pedig képtelenség vagy csaak nagyon drágán és körülményesen jutunk hozzá, valamint a né,met piacot is kipucolták és Helmut Ali Mohamed Bogdanovich von Horvath nagyon is jól tudja, hogy az ácsceruzát is lapjával fogván kell vésni az árakat...
Az új Törökországban szerelt Mercedes és LT / Krafter szériák ugyanabban a gyárban, kooperációban készülnek, csak a motor más ... a tré összeszerelési minőség változatlan és ugyanolyan pocsék, mint a csak török szerelésű 2000. utáni Transitoké.
A múlt század 90-es éveiben a Ford Europe még törődött a vevőivel... ma, amikor az új Transit vásárlók többszázezres javításokba "gyalogolnak" bele, a Ford Hungária le se fütyüli a panaszokat.
A mai Transitok sokkal gyorsabbak, romlékonyak, igen költséges a szervizelésük, hibáik házilag nem elháríthatóak, töméntelen sok a hibás és téves hibakód, a fals, egyszerű zárlatok súlyos hibakódokat írnak be a komjuterbe.. ezekről a panaszokról majd később.
Sár és pormentes utakon, nyugati minőségű gázolajjal problémamentesebbek az Otosan-ok is.
A Transitot 2000. után sikerült lezülleszteni a franko-latin autók veddmeg-dobdel színvonalára. Megvenni újonan, hajtani, aztán a húzós (és az előző generációkhoz képest igen korai) nagyjavítások előtt elpaszolni valami balféknek -ez a menő újabban, márkafügetlenül....
Otosanok